Sarajevo

VI. Studijski dan za odgojitelje Vrhbosanske nadbiskupije


U organizaciji Vijeća za bogoslovna i Vijeća za mala sjemeništa BK BiH i Centra za savjetovanje Vrhbosanske nadbiskupije, 11. studenoga, u Nadbiskupskom ordinarijatu u Sarajevu, održan je VI. Studijski dan za odgojitelje nadbiskupije.

Ovogodišnja tema bila je Trajna formacija formatora prema smjernicama novog Ratio Fundamentalis Instiututionis Sacerdotalis, a susretom je predsjedao nadbiskup metropolit vrhbosanski Vinko kard. Puljić, predsjednik spomenutih vijeća. Na susretu su sudjelovali odgojitelji iz: Vrhbosanskog bogoslovnog sjemeništa, Franjevačke teologije u Sarajevu, Nadbiskupskog misijskog međunarodnog sjemeništa Redemptoris Mater iz Vogošće, odgojitelji iz Franjevačkog sjemeništa u Visokom i Nadbiskupskog sjemeništa Petar Brbarić u Travniku te biskupijski delegati za sjemeništa, javlja KTA.

U uvodnoj riječi kard. Puljić obrazložio je izbor ovogodišnje teme te je istaknuo da je ovaj studijski dan nastavak radnog susreta koji je započeo na Međunarodnom simpoziju za odgojitelje održanom od 4. do 7. listopada 2017. u Castel Gandolfu. Također, između ostalog, naglasio je važnost trajne formacije samih odgojitelja koji, kako bi odgajali kandidate u duhu i po modelu Krista sami moraju raditi na svojoj nutrini i trajno se oblikovati u Kristovu duhu. Da bi to uspješno činili odgojitelji trebaju njegovati stav i raspoloživost kontinuiranog učenja, te pored naravnih kvaliteta živjeti Božju riječ na način da ju svakodnevno usvajaju, ostvaruju u svom životu te osobnim primjerom prenose na povjerene im kandidate.

Na spomenutu temu predavanja su održali: dr. sc. Sanda D. Smoljo (teologinja, psihologinja, psihoterapeutkinja) voditeljica Centra za savjetovanje Vrhbosanske nadbiskupije i vlč. mr. sc. Đuliano Trdić, (liječnik, psiholog), voditelj Centra za savjetovanje Riječke nadbiskupije. Na temelju zaključaka i preporuka Međunarodnog simpozija za odgojitelje, koji se odnose na važnost formacije odgojitelja, obrađene su sljedeće tematske jedinice: Psihodinamika odnosa odgojitelj-odgajanik i Strukturalna i nestrukturalna homoseksualnost (Ratio Fundamentalis br. 199, 200)“.

Nakon održanih predavanja uslijedila je radionica te interaktivna diskusija. U evaluaciji studijskog dana razgovaralo se o važnosti nastavka formacijsko-edukacijskih seminara te o potrebi češćeg i sustavnijeg praćenja.

KT