Sarajevo

Medijska radionica u KŠC-u „Sv. Josip“


U Osnovnoj školi Katoličkog školskog centra „Sv. Josip“ na Mejtašu u Sarajevu, u utorak 28. listopada upriličena je medijska radionica za učenike osmog razreda.

Riječ je o medijskim radionicama u sklopu projekta Promoviranje društvene inkluzije i političke participacije kroz crkveni rad mladih u Bosni i Hercegovini kojeg implementira Nadbiskupijski centar za pastoral mladih (NCM) Ivan Pavao II. u partnerstvu Medijskog centra Vrhbosanske nadbiskupije (MCVN) pri kojemu djeluju Katolički tjednik i portal Nedjelja.ba.

Uz odobrenje uprave škole i dogovor s pedagoginjom Snježanom Toskić te nastavnicom vjeronauka/ etike i morala s. Lidijom Kalfić, za učenike koji pohađaju etiku i moral radionicu je održala djelatnica MCVN-a Josipa Prskalo, nastojeći mlade upoznati s pojmom medijske pismenosti i osnovama pisanja vijesti.

Nakon što je pedagoginja Toskić napravila uvod te predstavila djelatnicu MCVN-a uslijedilo je upoznavanje te igra Pronađi definiciju, tijekom koje su učenici bili podijeljeni u dvije skupine, a poslužila je kao interaktivan uvod u temu.

Kroz smjernice i pravila školarci su mogli čuti nešto više o nastanku vijesti kao osnovnog novinarskog žanra.

Na konkretnim primjerima sami su uočavali greške i točnosti te su se na kraju teorijskog dijela u kojemu su aktivno sudjelovali, okušali u pisanju vijesti podijeljeni u skupine, koje su na kraju pročitane te zajednički komentirane.

Mladi su tijekom radionica bili aktivni te su pokazali spremnost na interakciju, razumijevanje i znanje.

Inače, cilj ovog projekta je pozicioniranje Centra za mlade kao relevantne katoličke institucije u radu s mladima. Kroz isti se nastoji osnažiti uloga Crkve u promicanju društvene uključenosti i aktivnog sudjelovanja mladih. Dugoročni cilj jest jačanje crkvenog rada udruga mladih kroz njihovo međusobno umrežavanje, razmjenu iskustava i suradnju s drugim organizacijama – kako vladinim tako i nevladinim – koje djeluju u području rada s mladima, uključujući i međunarodne organizacije.
Ključni partner projekta je MCVN, koji je zadužen za provođenje aktivnosti usmjerenih na medijsko pozicioniranje Centra za mlade, kao i na edukaciju mladih u oblasti medijske pismenosti.

J.P., KT