Ogovaranje je kuga, ne pomaže da postanemo bolji


U nedjeljnom podnevnom nagovoru 10. rujna papa Franjo je govorio o važnosti bratskoga ispravljanja i kako ga prakticirati nadahnjujući se Isusovim stilom.

Foto: Vatican Media

Foto: Vatican Media

To je, prema Papinim riječima, jedan od najviših izraza ljubavi, ali i najzahtjevniji. Ako pogrješka ustraje obratite se naklonosti zajednice, rabite krotkost i ljubaznost ne stavljajući na stup srama

Isus je taj koga treba gledati kako bismo pomogli bratu u vjeri da uoči svoju pogrješku i naveli ga da se popravi. O tom je vidiku Papa govorio u nagovoru prije molitve Anđeoskoga pozdravljenja, komentirajući evanđelje današnje liturgije.

To je jedan od najviših izraza ljubavi, a i jedan od najzahtjevnijih – tim je riječima papa Franjo opisao bratsko ispravljanje koje valja primjenjivati bez ljutnje, te upozorio na ogovaranje.

"To nije u redu i nije milo Bogu. Neumorno ponavljam da je ogovaranje kuga za život ljudi i zajednica, jer donosi podjele, patnju i sablazan, a nikako ne pomaže poboljšanju i rastu", kazao je rimski biskup citirajući pritom Sv. Bernarda iz Clairvauxa koji u raspravi Stupnjevi poniznosti i oholosti napominje da su "besplodna znatiželja i površne riječi prve stepenice na ljestvama oholosti, koje ne vode prema gore, nego prema dolje, gurajući čovjeka u krah i propast".

Sveti je Otac naglasio kako Isusov stil uči rabiti odanost, diskreciju, hrabrost, jasnoću, bez ogovaranja. "U slučaju da se to pokaže nedovoljnim ili neučinkovitim, valja potražiti pomoć, a ne djelovati sami; međutim, ne popuštajući nikada ogovaranju, nego uvijek imajući kao jedini cilj dobro drugoga", posvijestio je Papa.

Objasnio je kako "upirati prstom u drugoga nije dobro; štoviše, onima koji su pogriješili to često još više otežava da prepoznaju svoju pogrešku". "Zajednica, naprotiv, dok osuđuje pogrješku treba njemu ili njoj dati da osjeti njezinu blizinu molitvom i ljubavlju, uvijek spremna na oproštenje i nov početak", rekao je papa Franjo, prenosi Vatican News.

Predložio je stoga nekoliko pitanja korisnih za ispit savjesti: "Kako se ja ponašam prema onomu tko griješi protiv mene? Držim li to u sebi i nakupljam ljutnju? Postaje li to razlog da pričam drugomu iza leđa? Ili pokušavam razgovarati s njim? Molim li se za njega ili nju, tražim li pomoć kako bih učinio dobro? Brinu li se naše zajednice za one koji padnu, kako bi mogli ustati i započeti novi život? Upiru li prstom ili ih čekaju raširenih ruku?"

Na kraju je zazvao Mariju, koja je, kako je rekao, nastavila ljubiti unatoč tomu što je slušala kako ljudi osuđuju njezina Sina, da nam pomogne uvijek tražiti put dobra.

J.M., KT