Papina postsinodalna pobudnica „Querida Amazonía“

Nema govora o svećeničkom ređenju oženjenih muškaraca


Postsinodalna apostolska pobudnica o Amazonskoj regiji objelodanjena je danas, 12. veljače, u Vatikanu. Dokument donosi nove puteve evangelizacije i brige za okoliš i siromašne. No, ipak ne govori o mogućnosti svećeničkog ređenja oženjenih muškaraca ni đakonata za žene.

FOTO: Vatican media

FOTO: Vatican media

„Ljubljena Amazonska regija stoji pred svijetom u svom sjaju, drami i svom misteriju“, tako papa Franjo započinje postsinodalnu apostolsku pobudnicu Ljubljena Amazonija, koju upućuje narodu Božjemu i svim ljudima dobre volje. Kroz 111 brojeva, on se nada novom misionarskom zamahu te ohrabruje ulogu laika u crkvenoj zajednici.

U uvodnom dijelu nalazi se pojašnjenje o značenju pobudnice i „snovi“ o Amazonskoj regiji. Slijedi zatim prvo poglavlje o Društvenom snu u kojemu se progovara o nepravdama i kriminalu; uvrijeđenosti i molitvi za oprost; osjećaju za zajednicu; uništenim institucijama te društvenom dijalogu.

U drugom poglavlju naslovljenom Kulturni san govori se o „Amazonskom poliedru“; brizi za korijenje; interkulturnom susretanju; ugroženim kulturama te narodima u izumiranju.

Treće poglavlje je Ekološki san koji promišlja o vodi; plaču Amazonske regije; „proročanstvu o kontemplaciji“ te ekološkom obrazovanju i navikama.

Poglavlje četvrto je Crkveni san a donosi poruku koja bi se trebala čuti u Amazonskoj regiji; inkulturaciji; te govori o: putevima inkulturacije u Amazonskoj regiji; društvenoj i duhovnoj inkulturaciji; polazištima amazonske svetosti; inkulturaciji i liturgiji. U međunaslovu Inkulturacija oblika služenja, koji je zaokružen brojevima 85 – 90, ipak se ništa ne govori o mogućnosti svećeničkoga ređenja oženjenih prokušanih muževa (viri probati) nego Papa potiče biskupe napose u Latinskoj Americi da one koji pokazuju misijsko zvanje ohrabruju neka idu u područja Amazonije.

Osim toga, u ovom se poglavlju govori i o zajednicama ispunjenima životom; snazi i daru žena; proširenju horizonta izvan sukoba; te o ekumenskom i međureligijskom suživotu.

Potom slijedi zaključak naslovljen Majka Amazonske regije u kojemu papa Franjo pogled svraća na Blaženu Djevicu Mariju stavljajući ju za zagovornicu i ljudima toga podneblja.

KT