U Turskoj održan simpozij povodom 200. obljetnice smrti Bl. Anne-Catherine Emmerich


Povodom obilježavanja 200. obljetnice smrti Bl. Anne-Catherine Emmerich i 20. obljetnice njezine beatifikacije, Nadbiskupija Izmir u Turskoj od 11. do 12. listopada održala je simpozij.

Sudjelovalo je 80-ak ljudi iz raznih turskih gradova, kao i Francuske, Njemačke, Švicarske, Austrije, Italije, Kanade i SAD-a. Među okupljenima bili su i: apostolski nuncij u Turskoj mons. Marek Solczyński te izmirski nadbiskup Martin Kmetec.

Prvi dan održan je u crkvi Sv. Jelene u Karşıyaki, Izmir, nakon čega je uslijedio večernji koncert u gradskoj katedrali Sv. Ivana.

Drugog dana u Gospinoj kući u Efezu njemačka Biskupija Münster donirala je Nadbiskupiji Izmir relikviju Bl. Anne-Catherine Emmerich.

Simpozij je završio slavljem mise u čast Bogorodice koja je održana na istom mjestu.

Kako je objasnio fra Adrian Baciu, OFM Conv., župnik u Karşıyaki, Bl. Emmerich, rođena 1774., nije bio stručnjakinja za Sveto pismo ili povijest Crkve, nego samo redovnica otvorena Gospinim nadahnućima. Njezin prijatelj pjesnik Clemens Brentano i liječnik William Wesener, prepisali su detaljna objašnjenja njezinih prijavljenih vizija. Ovi važni zapisi i diktati sadržani u izvornom rukopisu čuvaju se u biskupijskoj knjižnici u Frankfurtu na Majni u Njemačkoj.

Kako prenosi CNA, govornici su na simpoziju izlagali o osobi Anne-Catherine Emmerich i njezinim viđenjima posljednjih godina života Blažene Djevice Marije. Razgovarali su i o s. Marie de Mandat-Grancey, francuskoj redovnici Kćeri milosrđa koja je sudjelovala u otkrivanju Gospine kuće u Efezu u Turskoj, kao i o misiji lazarista i Kćeri milosrđa u Izmiru.

Kako je spomenuto, Bl. Emmerich nije bila svjesna povijesnih studija i mišljenja o Marijinim posljednjim danima na dva različita mjesta prema dvjema tradicijama. Efeška tradicija, mnogo starija od jeruzalemske, ukorijenjena je prije svega u Isusovu zahtjevu apostolu Ivanu: „Evo ti Majke!“ – u smislu: „Povedi je kući sa sobom.“

Sedamdeset godina dijeli viđenja i zapise Bl. Emmerich i zapise o otkriću kamene kuće 29. srpnja 1891. – Panaya Kapulu – koju je, prema predaji, apostol Ivan sagradio za Mariju na planini Bülbüldağ blizu ruševina Efeza.

Govornici su govorili i o stigmama blaženice, koja je nekoliko godina bila hranjena samo euharistijom te čudesnim znakovima koji su pratili njezin život.

Kako je istaknuo fra Baciu, dva vidika ilustriraju mjesto Bl. Anne-Catherine i zapisa o njezinim vizijama u Crkvi.

Prvo, ona je u kolovozu 1821. izdiktirala svoje vizije o Marijinim posljednjim danima u Efezu, uključujući njezinu smrt i Uznesenje, opisane vrlo detaljno. To je dosta prije nego je 1854. proglašena dogma o Bezgrešnom začeću, i još ranije nego je 1950. papa Pio XII. donio dogmu o Marijinu uznesenju. Stoga je Bl. Emmerich proročanski glas u Božjem narodu. Trajni utjecaj njezinih viđenja – kako je objasnio – koja su postala obrazac razmišljanja i molitve, oblikovali su vjerničko razumijevanje otajstava vjere.

Drugo, čak i ako njezini spisi nisu strogo povijesni ili teološki u akademskom smislu, njihov utjecaj na vjernike ostaje neporeciv, što se ponajbolje vidi u privlačnoj snazi njezinih zapisa kao i hodočašću na sveta mjesta među koja spada i Efez. Kako je zaključio fra Baciu, oni igraju važnu ulogu za Crkvu i odjekuju u srcima Božjeg naroda, vodeći ih na njihovu duhovnom putu i jačajući njihovu vjeru.

KT