Tuzla
Pet, 28. Travanj 2017. 12:08
Tuzlanski Katolički školski centar (KŠC) Sv. Franjo iznjedrio je originalan kulturni projekt Little Free Library – kućice za knjige. Predstavljen je 24. travnja kao završni događaj aktivnosti obilježavanja Međunarodnoga dana knjige, kojima se pokušala podići svijest o kulturi čitanja.
Na projektu Little Free Library radio je mjesecima vrijedni tim učenika i nastavnika KŠC-a predvođen idejnim tvorcem, učiteljicom Ivanom Pejić, a podržala ga je i Fondacija tuzlanske zajednice. Naime, riječ je o kućicama za knjige koje će biti postavljene u školskom dvorištu i po Tuzli. Njihova je namjena i primarni cilj poticanje Tuzlaka na druženje s pisanom riječju.
Tako su učenici VIII. a zajedno s nastavnicom Marijanom Visković zainteresirane prolaznike u središtu grada upoznali s načinom uporabe mini knjižnica. Pojasnili su da će se kućice moći koristiti tako što će u njima svi koji žele moći ostaviti, tj. darovati knjige te iz njih posuditi one koje tamo zateknu, a učine im se zanimljive.
Dizajn kućica potpisuje likovna sekcija KŠC-a na čelu s prof. Borisom Pejićem. Osmišljen je na satima umjetnosti s težnjom ka originalnu futurističkom izgledu. Uz prezentaciju projekta učenici su dijelili i letke sa simboličnim porukama o značaju i bogatstvu koje se stječe čitanjem knjiga.
U sklopu projekta realizirane su još neke aktivnosti s ciljem promoviranja knjiga i čitanja, kao što su Noć uz Andersena i Susret literarnih sekcija tuzlanskih škola i zajednička radionica pod vodstvom učiteljice i književnice Jagode Iličić.
Sam projekt se oslanja na ideju svjetskog pokreta Little Free Library za slobodnu razmjenu knjiga, koji funkcionira po principu knjiga za knjigu – jednu uzmeš, jednu daš, a predstavlja idealni način promoviranja čitanja među ljudima.
Ovakve male knjižnice na otvorenom nastale su sa željom poticanja čitanja, ali i povećanja komunikacije i solidarnosti između pojedinaca u lokalnoj zajednici. U svijetu su već odavno raširene, a Tuzlaci se nadaju da će zaživjeti i u njihovu gradu.
Sve aktivnosti realizirane su u metodološkom okviru Servisnog učenja. Riječ je o uspješnom modelu iskustvenog učenja koji KŠC njeguje u pristupu nastavi. Djeca su imala kroz projektne aktivnosti učila i širila znanja, djelovala timski, ali i znanja stečena u školi primijenila kroz angažman. Posebna vrijednost ovog pothvata je jačanje povezanosti škole s lokalnom zajednicom kroz suradnju s partnerima, kao i usmjeravanje dječje pozornosti na lokalnu zajednicu i njihovo osnaživanje u inicijativi da u okviru mogućnosti doprinose boljitku društva.
KT