Međugorje – Marijanska vjera i odluka Pastira


Odobrenje službenih hodočašća u Međugorje znak je priznanja dobra koje se događa u tom župnom svetištu gdje se mnogi ljudi približavaju sakramentima.

Foto: www.md-tm.ba

Foto: www.md-tm.ba

Prijevod: Fratellanza umana

Kako bi se razumjeli razlozi i duboki smisao odluke pape Franje odobravanja hodočašća u Međugorje, korisno je ponovno pročitati neke odlomke apostolske pobudnice Evangelii gaudium, dokumenta koji prati put njegova pontifikata. U tom je tekstu Papa podsjetio kako se „u pučkoj pobožnosti može shvatiti način na koji je primljena vjera bila utjelovljena u kulturi i nastavlja se prenositi“. Također se prisjetio, citirajući riječi završnog dokumenta konferencije latinoameričkih biskupa u Aparecidi, da je „hodati zajedno prema svetištima i sudjelovati u drugim oblicima pučke pobožnosti, noseći sa sobom i djecu ili pozivajući i druge ljude, samo po sebi čin evangelizacije“. „Mi ne ograničujemo niti se pretvaramo da kontroliramo ovu misionarsku silu“, zaključio je Sveti Otac.

Činjenica je kako su milijuni hodočasnika ovih godina imali značajno iskustvo vjere odlaskom u Međugorje: o tome svjedoče dugački redovi ispred ispovjedaonica i večernja euharistijska klanjanja u velikoj župnoj crkvi bez kvadratnog metra slobodnog prostora na kojem nema vjernika na koljenima.

„Vjerujem da u Međugorju postoji milost. Ne može se to poreći. Postoje ljudi koji se obraćaju“, rekao je Papa 2013. u dijalogu s p. Alexandreom Awi Mellom, mariologom, a danas tajnikom Dikasterija za laike, obitelj i život. U tom intervjuu, pretvorenom u knjigu (È mia madre. Incontri con Maria, Città Nuova), papa Bergoglio jasno je upozorio na protagonizam vidjelaca i umnožavanje poruka i tajni, ne zanemarujući nikad pozitivne plodove hodočašća. U predgovoru knjige argentinski teolog Carlos María Galli napisao je: „Za Franju je najvažnija marijanska vjera svetog vjernog Božjeg naroda koja nas uči da volimo Mariju izvan teološke refleksije. Kao sin i član Božjeg naroda kao i svi drugi, Bergoglio – Franjo – sudjeluje u sensus fidei fidelium i identificira se s dubokom marijanskom pobožnošću kršćanskog naroda“.

Upravo iz tog razloga, nastavljajući proučavati međugorski fenomen i bez izjave o autentičnosti ukazanja, Papa je namjeravao voditi brigu o onima koji se suočavaju s nelagodom putovanja kad idu moliti u to mjesto. Zato je želio imati svog stalnog izaslanika, biskupa ovisnog o Svetoj Stolici, zaduženog za pastoralnu brigu o hodočasnicima. I upravo zbog toga sada odlučuje ići dalje od onoga što je odredila Kongregacija za nauk vjere koja je dopustila hodočašća u Međugorje, ali samo „privatno“. Sad će, pak, biskupije i župe moći organizirati i voditi ta hodočašća koja su izrazi marijanske pobožnosti Božjeg naroda.

Andrea Tornielli/ KT