Od ideje do "Instagram" profila koji dopire do 18 000 ljudi


U svijetu masovnih komunikacija nerijetko je presudna kreativnost. O njoj svjedoči i mlada, ali velika priča dviju djevojaka iz Zagreba, koje putem "Instagram" naloga Nedjelja dopiru do 18 000 srdaca.

Piše: Tina Matić Ilić, Katolički tjednik

Kad bismo se vratili samo stoljeće u prošlost, slika medijskog svijeta ne bi bila ista – imali bismo novine te radio u povoju. Danas mediji na neki način gospodare svijetom i nude, kako korisne, tako i destruktivne prilike i stvari. Da sav taj napredak nije samo na štetu čovjekovu, svjedoči i Instagram nalog Nedjelja – mala riznica ohrabrujućih misli, biblijskih citata, sjajnih predmeta s vjerskom tematikom.

Tko stoji iza Nedjelje?  

Tragom otkrivanja ove priče, saznali smo da je duo koji stoji iza profila @nedjelja_ dvije 26-godišnje ekonomistice s adresom u Zagrebu – Veronika i Iva. „Prijateljice smo od početka fakulteta, sada već možemo reći dugih osam godina. I razgovarajući, došle smo na ideju kako bismo se htjele baviti onime što volimo i kako bismo htjele da naš rad ima i neko dublje značenje za druge. Tako smo prvo došle na ideju pokretanja Instagram profila koji je prvotno bio alat za evangelizaciju – nas i drugih. Istodobno smo razmišljale o tome što još možemo, kako možemo proširiti cijelu priču i shvatile kako ima malo proizvoda povezanih s vjerom koje ljudi mogu koristiti svaki dan ili imati pored sebe kao podsjetnik na Božju riječ ili ih darivati jedni drugima… Našu malu kolekciju planiramo i dalje širiti, ali ćemo detalje ipak zadržati za sebe da ostane iznenađenje“, rekle su i dodale kako je ono glavno od čega uvijek kreću molitva kroz koju zapravo otpočetka dobivaju odgovore na sva pitanja što i kako.

Dakle, s radom su započele 11. veljače 2020. U početku su im najveću podršku pružili prijatelji, obitelj, premda neki od njih nisu praktični vjernici. Poslije su postove počeli dijeliti neki katolički influenseri, druge katoličke stranice i time je broj pratitelja počeo rasti. „Zatim se dogodio i potres u Zagrebu u ožujku kao i korona zbog čega su se ljudi, čini nam se, jako vratili vjeri. U tom razdoblju puno je ljudi i došlo na našu stranicu“, dodale su.

Motivacija su ljudi

Dakle, kad su djevojke shvatile da svoje talente žele koristiti za nešto više, odmah su znale kako žele da to bude povezano s vjerom te su nakon razmišljanja i zajedničke molitve došle do genijalne ideje, a ostalo je, što se kaže, povijest. „Često su tekstovi koje dijelimo zapravo i nama samima motivacija koju smo trebale u tom trenutku pa ih odlučimo podijeliti. Zato nam je simpatično kada ljudi misle kako nama u životu uvijek sve ide divno i bez problema i kako smo uvijek pozitivne – trudimo se, ali naravno da nam ne ide uvijek, zato smo zahvalne na vjeri, a zahvalne smo i što poticaj za rast u vjeri možemo dijeliti na društvenim mrežama gdje svi skupa provodimo jako puno vremena“, objasnile su.

Na tom tragu pitali smo ih što ih motivira na njihovu putu i kakav je feedback pratitelja? „Motivira nas želja da svoje talente iskoristimo za širenje vjere i da to prenesemo drugima. Motivacija su nam uvijek i prekrasni ljudi kada nam se jave kako im je neka poruka koju smo objavile došla u pravom trenutku i kako su baš prolazili kroz teška razdoblja, a ono što su pročitali na našem profilu donijelo im je utjehu ili motivaciju. Posebno nas raduje svaka poruka od naših pratitelja. Feedback je iznimno pozitivan i hvala svima ovim putem koji nam se javljaju, puno nam znači čuti da ono u što ulažemo toliki trud, i drugima donosi plodove“, kazale su Veronika i Iva.

„Rad na našem profilu podrazumijeva prvo praktično življenje vjere – sveta misa i sakramenti pa zatim praćenje vjerskog sadržaja koji je nama zanimljiv, bili to portali, podcasti, vjerske knjige i sl.“, kazale su Veronika i Iva

Najprije evangelizirati sebe

Kao što su i same naznačile, ne teče uvijek sve po planu, stoga nas je u tom smislu zanimalo što su bili izazovi na početku, a što danas.

Na početku su to bile nedoumice kakav sadržaj kreirati i kako sve to skupa izraditi. Trebalo je izdvojiti puno vremena, a trebale su naučiti i raditi jedna s drugom. „Osjećale smo se i pomalo nedostojno uopće i voditi takvu stranicu budući da niti jedna od nas nema teološko obrazovanje, samo vlastito iskustvo vjere. Onda smo se sjetile da Bog nikada ne uzima najučenije niti najpametnije, nego one malene pa smo prihvatile ovo kao naš poziv i zapravo u neku ruku morale prvo evangelizirati sebe, tako da primjećujemo kako stvarno više nismo iste osobe“, ispričale su. Izazov je bilo i, bez ikakva iskustva, pokretanje svog obrta. Morale su brinuti o suradnji s partnerima, učiti kako funkcionira izrada proizvoda, slati narudžbe korisnicima, voditi knjige, brinuti o marketingu, osmišljavati uvijek nešto novo. Za njih je sve to, kako kažu, i izazovno i prekrasno.

Nadahnuće je posvuda

Sugovornice su rado podijelile iskustvo i pojasnile što zapravo podrazumijeva vođenje profila. „Rad na našem profilu podrazumijeva prvo praktično življenje vjere – sveta misa i sakramenti pa zatim praćenje vjerskog sadržaja koji je nama zanimljiv, bili to portali, podcasti, vjerske knjige i sl. Zatim same kroz svoje iskustvo razmišljamo što bi moglo biti korisno i drugima pa izrađujemo slike te smišljamo popratno tekst. Kako smo obje marketingašice, pazimo na estetiku i uvijek želimo ponuditi neki novi sadržaj pa znamo snimati Reels videe, izrađivati storyje u kojima sudjeluju i pratitelji (npr. preporuke, kvizovi), uz devetnice koje zajedno molimo i stavljamo svaki dan podsjetnike kako bismo zajedno molili. Neke objave su edukativne pa se npr. može više saznati o svetkovini ili nekome svetcu, neke objave su nam citati iz Biblije, neke su naše preporuke i iskustva, molitve. Pokušavamo uvijek imati raznovrsna sadržaja, ubacimo tu i svoje proizvode, pogotovo za određene prigode“, detaljno su objasnile ekonomistice i nisu pobjegle od toga otkriti nam tajnu iz čega crpe nadahnuće.

Iva i Veronika nadahnjuju se doslovno posvuda – u situacijama vlastitih života, situacijama ljudi koji ih okružuju, njihovim obiteljima, svetim misama i župnim aktivnostima u kojima sudjeluju. Njihov trik je i da na početku svakog mjeseca pogledaju katolički kalendar i osmisle objave prema predstojećim blagdanima i svetkovinama. Također, inspiraciju pronalaze i u pratiteljima čije reakcije prate. U digitalnom smislu, od početka ih nadahnjuju stranica Blessed is she i profil Emily Wilson Hussem.

Kad se male ruke slože

Ono što je zapanjujuće je to što pratitelji svakog dana mogu vidjeti novi sadržaj, iako su djevojke zaposlene i mimo hobija. „Nakon godinu dana nekako smo naučile kako koja funkcionira i što kojoj od nas više 'leži'. Nedjelju i naše privatne obveze uklopimo u naše slobodno vrijeme. Za neke stvari se podijelimo, neke stvari su opet posao za obje poput vođenja Instagram profila koji je takav kakav je zato jer svaka u njega utka i dio sebe i Nedjelja ne bi bila ista da samo jedna od nas objavljuje sadržaj“, objasnile su sugovornice pokazujući kako im sve to nije teret.  

Taj timski rad doveo ih je i do toga da proširuju svoju ponudu te danas nude razne stvarčice s vjerskim motivima. Kažu kako „kucaju“ pa ih Bog dalje usmjeri – ako nešto ne uspije što su mislile da treba – dođe nešto drugo.

Pravljenje rokovnika bila je njihova prva ideja glede predmeta, i oni sadrže citat iz Biblije, molitvu svetcu i njegov citat na koricama. Poslije su počele s izradom svijeća, a onda su u ponudu stigle i platnene torbe s porukama iz Svetog pisma. „Uvijek gledamo i da surađujemo s domaćim malim poduzetnicima, a, između ostalog, imali smo prilike surađivati i sa zadrugom Pontes Salutis. Dakle, proces ide tako da nas dvije zamislimo nešto u glavi, a nakon toga tražimo partnere koji nam mogu pomoći realizirati naše ideje i u suradnji s njima dolaze nam krajnji proizvodi“, pojasnile su proces.  

Nadohvat ruke

Privodeći razgovor kraju, nama je ostalo još nekoliko upitnika iznad glave na koje su dvije prijateljice rado dale odgovore.

Što se tiče planova za budućnost, voljele bi proširiti svoju ponudu, pogotovo u nadolazeće vrijeme Božića. Žele i proširiti svoju trgovinu i u Bosnu i Hercegovinu odakle im dolazi mnogo pratitelja. Ipak, za sve što su navele napominju onu staru – „Čovjek snuje, Bog određuje!“

Postavilo se i pitanje jesu li župna zajednica, svećenici, biskupija upoznati s njihovim projektom. „Kako smo aktivni članovi župe, dio njih je upoznat, neke smo i opremili našim proizvodima. Dosad smo dobile samo pozitivne reakcije i komentare, mišljenja su kako je važno ići u korak sa svijetom u kome živimo i donositi vjerski sadržaj tamo gdje su ljudi već prisutni, a danas su to društvene mreže“, bio je Ivin i Veronikin odgovor. Govoreći upravo o prisutnosti u sferi koja danas tako prožima svakodnevicu – društvenim mrežama, zanimalo nas je što one misle koliko su mediji danas važni i kako mogu utjecati na društvo. „Mediji su uvijek bili izrazito važni općenito za oblikovanje mišljenja društva i smatramo da mogu imati velik utjecaj na njega. Društvene mreže su donijele i dobro i loše – imamo puno iskrivljenih percepcija i nerealnih standarda, ali, s druge strane, nadohvat ruke nam je i toliko dobrog sadržaja – na kraju, mi sami biramo koga ćemo i što pratiti“, kazale su djevojke.

Njihov savjet treba poslušati i pažljivo birati što i koga pratiti. I ne treba zaboraviti – društvene mreže nisu tradicionalan oblik medija, ali svakako mogu doprijeti do velika broja ljudi – baš kao @nedjelja_ koja iz dana u dan na simpatičan, zanimljiv način tisućama ljudi donosi Riječ Božju i duhovnost.