Restoran „pogrešnih narudžbi“


Japan je, između ostalog, poznat po restoranima u kojima se nikada ne prave pogreške. A ukoliko se slučajno potkradu, pa čak i one trivijalne, vlasnici čine sve kako bi izgladili situaciju. Međutim, Restoran pogrešnih narudžbi u Tokyju radi malo drugačije...

U opisu ovog gastronomskog kutka stoji: „Pomislit ćete kako je to ludost – restoran u kojem ne mogu čak ni narudžbu zapamtiti. Svi naši konobari osobe su s demencijom. Oni će možda, a možda i neće, zapamtiti vašu narudžbu“, te dodaju: „37% naših narudžbi su pogrešne, ali 99% naših gostiju je zadovoljno.“

Iako se može činiti kako je ovakva koncepcija u suprotnosti s japanskom kulturom, ona zapravo odražava realnost tamošnjeg društva u 21. stoljeću: pučanstvo Japana stari i  postotak starijih ljudi je već izrazito visok. Broj oboljelih od Alzheimerove bolesti ubrzano raste. Iako su cijeli gradovi već počeli organizirati svoje usluge u skladu s rastućim brojem dementnih građana, sama pojava ove bolesti ostaje nedovoljno shvaćena.

U promotivnom filmu predstavnik restorana Shiro Oguni kaže kako ljudi vjeruju da ne možete ništa sami uraditi i bolest često znači izolaciju od društva. „Mi želimo promijeniti društvo kako bi ono postalo opuštenije. Sa ili bez demencije možemo živjeti zajedno u harmoniji“, poručio je.

U filmu se na djelu može vidjeti njihov tim konobara s demencijom. Neki od njih su srednjih godina, neki su u 10. desetljeću života, ali čini se da svi znaju kako uspostaviti dobar odnos s gostima – što je zapravo i ključna vještina u radu s ljudima, osobito kada dođe do pogreške. Može ih se vidjeti kako donose narudžbe, ispravne i pogrešne, ali čini se kako gosti u obama slučajevima uživaju u iskustvu.

Ovo otkriva još jednu istinu o japanskoj kulturi, koju će priznati svatko tko je jeo u Japanu: što god naručili, vjerojatnost da će to biti izvrsno je otprilike 100%.

„Ako dobijete nešto što niste naručili, možete samo slegnuti ramenima i s osmijehom prihvatiti ono što vam je doneseno. Njegujemo ovakvu vrstu komunikacije gdje su ljudi brižni, opušteni i otvoreni. Gosti dolaze otvorena uma i budući da očekuju pogreške, oni ih prihvaćaju bez problema, što i stvara ozračje prihvaćanja. Želimo opuštenije i tolerantnije društvo“, poručuju iz uprave restorana osnovanog 2017.

KT