Sarajevo

Seminar Sustava katoličkih škola za Europu


Pedagoško vijeće Sustava katoličkih škola za Europu i ove godine od 17. do 19. kolovoza u prostorijama KŠC-a "Sv. Josip" za svoje djelatnike organizira seminar s tematikom duhovno-pedagoškog i psihološkog karaktera.

Središnja tema ovogodišnjeg seminara je Nastavnički stres i rizik od sagorijevanja na poslu u post Covid vremenu.

Nakon pozdrava moderatorice dr. Jelene Brkić-Šmigoc i predstavljanja predstojećih aktivnosti, nazočne djelatnike i ravnatelje škola Sustava, pozdravio je mons. Ivica Božinović, v.d. promicatelja Sustava. Poseban pozdrav upućen je voditelju prvog dana seminara dr. p. Miji Nikiću, D.I., profesor na Filozofsko-teološkom institutu Družbe Isusove u Zagrebu.

Prigodno predavanje

Budući da je već tradicija da prvi dan seminara bude duhovnog karaktera, tako je to bilo i ovaj put. P. Nikić, kao svećenik i psiholog, u svom izlaganju je govorio o čovjeku kao multidisciplinarnom biću, biću koje je sastavljeno od podsvijesti (nesvjesnog), tjelesne, emocionalne, društvene i duhovne dimenzije. Veći dio predavanja posvetio je važnosti prvih godina ljudskog  života, na temelju kojih gradi svoj karakter, svoju osobnost, životne stavove… ili iz kojih izrasta u ranjene osobe, osobe koje ne uspijevaju dozreti u izgrađene ličnosti.

Govorio je i o važnosti duhovne dimenzije "po kojoj imamo dostojanstvo, jer smo stvoreni na sliku Božju". "Važno je znati/vjerovati da me je Bog stvorio, da sam i tjelesno i duhovno biće, da tijelo i duh imaju komunikaciju. Važno je voljeti sebe, ali ne narcisoidno, tko sebe voli taj unosi disciplinu u svoj život. Čovjek je biće vjere, a vjera vidi nevidljivo. Vjera je dar Božji na koji čovjek treba odgovoriti svojom slobodom. Vjerovati znači promatrati život Božjim očima", kazao je, između ostaloga, u svom izlaganju u kojemu je govorio i o veličini i bijedi čovjeka, o načinu izražavanja emocija, osobito potisnutih emocija (tijelo izražava ono što dušu muči), te dao nekoliko savjeta o zdravom i osmišljenom načinu života.

Potreba praštanja

Nakon izlaganja uslijedila je misa u crkvi Kraljice Svete Krunice, koju je predslavio vrhbosanski nadbiskup mons. Tomo Vukšić, uz koncelebraciju generalnog vikara Vrhbosanske nadbiskupije mons. Slađana Ćosića, ravnatelja svih Centara i drugih svećenika.

Na temelju evanđelja dana nadbiskup Vukšić je u svojoj propovijedi govorio o ljepoti i snazi praštanja, ali isto tako o posljedicama nepraštanja. Na upit apostola Petra Isusu koliko puta čovjek treba oprostiti bratu ako ga povrijedi, Isus mu odgovara da treba oprostiti ne samo sedam puta (kako je to tvrdio Petar) nego 70 puta sedam, a to znači bezgranično. Da bi ga slušatelji razumjeli, Isus, u nastavku ovog ulomka Evanđelja, iznio prispodobu o kraljevstvu nebeskom i Kralju koji je spreman svome slugi, ako ga zamoli, oprostiti sav dug, dug koji sluga nikada ne bi mogao vratiti. Iznoseći teološko tumačenje ogromnog duga ovoga sluge (10 000 talenata -  novčana vrijednost samo jednog talenta bila je otprilike 6 000 denara, a jedan je denar bio dnevna plaća radnika.) i Kralja koji mu prašta, nadbiskup Vukšić u ovoj prispodobi vidi sliku Kralja nebeskoga, Stvoritelja neba i zemlje, Oca nebeskoga koji je spreman čovjeku sve oprostiti. Međutim Evanđelje dalje prati ponašanje sluge kojemu je sve oprošteno.

Prateći ponašanje sluge, nadbiskup Vukšić je prisutne pozvao "da učimo od Oca nebeskoga, da ne stavljamo granice svome praštanju, jer praštanje je božanska kategorija, vrlina jakih, vrlina sinova nebeskoga kraljevstva".  

Sv. misu animirali su djelatnici KŠC-a Don Bosco Žepče.

Poslije svete mise uslijedila je večera i međusobno druženje.

Inače, Pedagoško vijeće Sustava katoličkih škola za Europu svake godine za svoje djelatnike organizira seminar s tematikom duhovno-pedagoškog i psihološkog karaktera, koji se počesto održava na različitim lokacijama. Predavači su uglavnom probrani stručnjaci iz  pedagoških, psiholoških, metodičkih i duhovih područja koji djelatnike nastoje upoznati s novim metodama rada s učenicima, ali jednako tako i pomoći im da se znaju nositi s problemima s kojima se suočavaju u radu s mladim ljudima.

V.Č.,Ž.I., KT