Herceg Novi

Cilj je kvalitetno organizirati doček relikvija Sv. Leopolda


Općinski Organizacijski odbor za doček relikvija Sv. Leopolda Bogdana Mandića 4. kolovoza održao je sastanak u Herceg Novom.

U skladu s prethodnim dogovorom postignutim između Organizacijskog odbora Kotorske biskupije i predstavnika lokalne uprave, u Herceg Novom formiran je općinski Organizacijski odbor za doček relikvija Sv. Leopolda Bogdana Mandića.

Na inicijalnom sastanku odbora održanom 4. kolovoza svi su sudionici izrazili spremnost na suradnju i svesrdnu podršku ovom događaju. „Dolazak relikvija – tijela Sv. Leopolda u Herceg Novi 15. rujna povijesni je događaj i lokalna uprava, sva općinska poduzeća i ustanove, potpuno su posvećeni tome da ovaj događaj bude organiziran kvalitetno i dostojno imenu velikog katoličkog sveca rođenog u našem gradu“, kazao je tom prigodom dr. Miloš Bigović, predsjednik novske skupštine i predsjednik općinskog Organizacijskog odbora.

Predsjednik biskupijskog organizacijskog odbora, kancelar Kotorske biskupije don Robert Tonsati, ujedno i član općinskog Organizacijskog odbora, detaljno je izložio program dolaska relikvije Sv. Leopolda.

Neraspadnuto tijelo Sv. Leopolda Mandića u Herceg Novi očekuje se u pratnji kapucina iz Padove i Hrvatske 15. rujna. Tog je dana u 13.00 sati predviđena liturgija dočeka u Parku Boke, u kojem će tijelo ostati izloženo štovanju vjernika tijekom ostatka dana sve do ponoći.

U večernjim satima slavit će se pjevana Večernja, a nakon nje će uslijediti molitveno-meditativno bdjenje. Od ponoći će relikvije Sv. Leopolda biti izložene u obližnjoj crkvi Sv. Antuna. Kako je don Robert naglasio, prvi je dan boravka relikvija tijela Sv. Leopolda više usmjeren lokalnim vjernicima i hodočasnicima, iz samog grada Herceg Novog i drugih gradova biskupije koje će moći provesti vrijeme u molitvi pred relikvijama svojeg omiljenog sveca.

Središnja liturgijska slavlja održat će se 16. rujna: u 10.00 slavit će se svečana koncelebrirana sv. Misa, a u 16.00 misa ispraćaja nakon koje će se relikvije Sv. Leopolda uputiti prema Dubrovniku. Toga dana se očekuje i veća nazočnost hodočasnika iz susjednih zemalja iako je još uvijek rano govoriti o procjenama broja sudionika.

Općinski Organizacijski odbor konkretizirao je zaključke u svezi obveza koje će imati općinske službe i poduzeća, kao i Centar sigurnosti Herceg Novi i Dom zdravlja. Dogovorena je dinamika daljnjih aktivnosti. Pripreme su počele blagovremeno i svi će, kako je zaključeno, preuzeti svoj dio obveza savjesno. Zajednički je cilj da ovaj događaj protekne na najbolji mogući način.

U radu Organizacijskog odbora sudjelovat će, pored predsjednika Bigovića i don Roberta Tonsatija: odbornici Dragan Šimrak i Maja Bakrač, ispred Kotorske biskupije don Pavao Medač, načelnica Službe komunalne policije Marija Andrić, načelnik Službe zaštite i spašavanja Zlatko Ćirović, direktor Herceg Festa Stevan Koprivica, direktor Čistoće Borivoje Bonić, direktor Komunalno-stambenog poduzeća Branko Crnogorčević, zapovjednik Centra sigurnosti Herceg Novi Dejan Ostojić i pomoćnica direktora Doma zdravlja Herceg Novi dr. Biljana Dapčević.

Park Boke je za mjesto izlaganja relikvija izabran jer je, kako je istaknuto poslije sastanka, kao lokacija najpogodnija za održavanje ovog događaja: zbog osjetljive naravi same relikvije, težine sarkofaga i s druge otežane pristupačnosti, bilo bi gotovo nemoguće organizirati izlaganje u župnoj crkvi, a da se ne ugrozi sigurnost relikvija. Park Boke koji se nalazi u neposrednoj blizini crkve Sv. Antuna, te samom srcu grada, pruža sve povoljne uvjete za ostvarivanje predviđenog molitvenog i liturgijskog programa.

KT