Angelus

Utjelovljenje nas poziva prepoznati Isusa u drugima


Papa je u svom nagovoru uz molitvu „Anđeo Gospodnji“ u nedjelju 22. kolovoza tumačio pročitani evanđeoski odlomak (Iv 6,60-69) koji pokazuje reakciju mnoštva i učenika na Isusov govor nakon umnažanja kruhova.

Kako je Sveti Otac okupljenima na Trgu Sv. Petra objasnio, Isus je pozvao tumačiti to znamenje i vjerovati u njega, koji je istinski kruh koji je s neba sišao, kruh života; i objavio je kako je kruh koji će On dati njegovo tijelo i njegova krv. „Te riječi zvuče oporo i nerazumljivo ušima ljudi, tako da od toga časa – kaže se u Evanđelju – mnogi od njegovih učenika odstupaju od njega, to jest prestaju slijediti Učitelja. Tada Isus pita Dvanaestoricu: 'Da možda i vi ne kanite otići?', a Petar, u ime cijele skupine, potvrđuje odluku da ostane s njim: 'Gospodine, kome da idemo? Ti imaš riječi života vječnoga. I mi vjerujemo i znamo, ti si svetac Božji'. Lijepe li ispovijedi vjere! Zadržimo se nakratko na stavu onih koji odstupaju i odlučuju prestati slijediti Isusa. Otkud ta nevjera? Koji je razlog toga odbijanja? Isusove riječi izazivaju veliku sablazan (…) Upravo je Božje utjelovljenje to što izaziva sablazan i što za te ljude – ali često i za nas same – predstavlja stanovitu prepreku“, upozorio je papa Franjo.

„Isus, naime, kaže kako je on istinski kruh spasenja, koji donosi život vječni, samo njegovo tijelo je taj kruh spasenja. Kaže da je za ulazak u zajedništvo s Bogom, prije no obdržavanje zakona i vjerskih propisa, važno biti u konkretnom i stvarnom zajedništvu s njim. Jer je spasenje došlo od njega, u njegovu utjelovljenju. To znači da ne trebamo slijediti Boga u snovima i slikama veličine i moći, nego ga treba prepoznati u Isusovu čovještvu i, samim tim, u braći i sestrama koje svakodnevno susrećemo na svomu životnom putu. Bog se utjelovio i kad mi to kažemo, u Vjerovanju, na Božić, dan naviještenja, kleknemo na koljena da se poklonimo tom otajstvu utjelovljenja. Bog je postao čovjekom od krvi i mesa: ponizio se toliko da je postao čovjekom kao što smo mi, ponizio se dotle da je na sebe uzeo naše patnje i naš grijeh i traži od nas da ga tražimo, ali ne izvan života i povijesti, već u odnosu s Kristom i braćom (…) I danas Božja objava u Isusovu čovještvu može izazivati sablazan i nije je lako prihvatiti. To je ono što Sv. Pavao naziva 'ludošću' evanđelja u odnosu na one koji traže čuda ili mudrost svijeta. Tu „sablaznost“ danas lijepo predstavlja sakrament euharistije: kakvog smisla ima, u očima svijeta, kleknuti pred komadićem kruha? Zašto uopće često blagovati taj kruh? Svijet se sablažnjava“, napomenuo je poglavar Katoličke Crkve, prenosi IKA.

Zatim je objasnio da nakon što je Isus s pet kruhova i dvije ribe nahranio tisuće ljudi, svi su ga veličali i htjeli su mu iskazati čast koja se iskazuje pobjedniku, zakraljiti ga. „Ali nakon što On sam objašnjava kako je taj čin znak njegove žrtve, to jest darivanja njegova života, darivanja njegova tijela i njegove krvi, te kako onaj koji ga želi slijediti mora biti sličan njemu, njegovo čovještvo darovano za Boga i za druge, to im se baš ne sviđa, taj Isus dovodi nas u krizu. Štoviše, zabrinimo se ako nas ne dovodi u krizu, jer smo možda razvodnili njegovu poruku! I molimo za milost da se damo izazvati i obratiti njegovim 'riječima vječnoga života'. I neka nam Djevica Marija, koja je u svojemu tijelu nosila Sina Isusa, i koja se sjedinila s njegovom žrtvom pomogne uvijek svjedočiti svoju vjeru konkretnim životom“, pozvao je papa Bergoglio koji je nakon Angelusa uputio pozdrave raznim skupinama vjernika Rima i hodočasnicima.

J.P., KT