Riječ za život

Tjelesna prisutnost


Zamislimo jednu situaciju: posvađam se s jednim čovjekom i prestanem s njim razgovarati.

Piše: Bazilije M.

Nakon nekog vremena susretnem toga čovjeka i dogodi se da on sjedne do mene. Recimo da je to na nekom skupu. Njegova prisutnost stvara mi neopisivu nelagodu. Roje mi se razne misli. Fizički osjećam kako me boli prisutnost njegova tijela u blizini mojega. Imam neodoljivu potrebu maknuti se i ne čuti ga niti vidjeti. Dođe mi da eksplodiram. A on mi ništa ne govori niti nastavljam svađu s njim. Ali njegova prisutnost je užasna. Kao i moja njemu. Razorna je. Destruktivna.

Iz ovoga malog primjera možemo jasno vidjeti koliko je važna pozitivna ili negativna tjelesna prisutnost. Ona je učinkovita. Blagotvorna ili razorna.

Prema tome možemo lako zaključiti zašto je Bog htio biti i tjelesno prisutan posred svoga naroda. U Starom zavjetu je to bila prisutnost u obliku Kovčega saveza. U Novom je to prisutnost u Tijelu Kristovu. Sada je to u euharistiji. A produžetak euharistijske tjelesne prisutnosti nastavlja se u Svetohraništu. Kovčegu novoga saveza.

Biti na euharistiji i uživati samo Kristovu prisutnost, već je spasotvorno. Djeluje preobražujuće. Blagotvorno. Umirujuće. Ozdravljujuće. A sve se to nastavlja kada se dođe u prisutnost Svetohraništa. Krist je, istina prisutan svugdje, ali Njegova tjelesna prisutnost u Svetohraništu je moćnija. Učinkovitija.

Pred Svetohraništem stoji moje tijelo i susreće se s Njegovim Tijelom. Tu su dva tijela. Dovoljno je da su u blizini jedno drugoga i već se događa milijun dobrih svari.

Tjelesna prisutnost lomi onu duboku udaljenost koja zjapi između nas i Boga, kao što i tjelesna prisutnost među ljudima lomi bezdan naše međusobne udaljenosti. Svaka druga prisutnost je manje učinkovita - misaona ili simbolična, virtualna ili neka druga. Tijelo je moćno. Prodorno. Učinkovito.

Nema dubokog jedinstva bez tijela. Pročitati šesto poglavlje Ivanova evanđelja. Tijelo daje život. Kristovo Tijelo daje vječni život. Puni život. Moćni život. Neprolazni život. Tijelo je majka. Eva. Majka svih živih. Marija je primila i dala Tijelo. Ona je Majka svih nanovo rođenih. Vječno živih.

Svaki pohod Svetohraništu je marijanski čin - primanje i davanje tijela. Nošenje Tijela. Davanje svojega tijela. Kao Marija. A znamo što se sve dogodilo u Mariji. Kristovo je Tijelo sačuvalo njezino tijelo od raspadanja i uznijelo ga na Nebo. U Nebu su njihova dva tijela jedno do drugoga. Obadvoje su tijelom uzneseni u Nebo.

O kako je moćna tjelesna prisutnost!