Naučavanje etike smanjilo religioznost u Njemačkoj


Ukidanje vjeronauka kao obveznog predmeta 1970-ih godina dovelo je do pada religioznosti među adolescentima u Njemačkoj. Ovo je rezultat studije Instituta za ekonomska istraživanja (Ifo).

Osim opće religioznosti, smanjena je i vjerojatnost molitve ili članstva u nekoj od crkava koje egzistiraju u ovoj državi, javlja Njemačka evanđeoska novinska agencija Idea na osnovu studije koju je u objavio Münchenski institut. Studija se temeljila na podacima ankete više od 58 000 odraslih koji su krenuli u školu u Zapadnoj Njemačkoj između 1950. i 2004., prenosi CNE.

Uvođenje predmeta etike također je utjecalo na brak i podjelu rada između muškaraca i žena. Nakon dodavanja novog predmeta tradicionalni stavovi prema podjeli zadataka prema spolovima i nužnosti braka su potisnuti. Kao rezultat reforme obrazovanja smanjen je i broj brakova te novorođene djece, a povećano je učešće na tržištu rada, radno vrijeme i razina plaća.

Inače, od 1970-ih, savezne države u Njemačkoj postupno su zamijenile obvezni vjeronauk izbornim modelima s tradicionalnim vjerskim i alternativnim podučavanjem etike. Prije reforme, katolička ili protestantska varijanta vjeronauka bila je istaknuta u životu učenika. Tijekom cijelog školskog razdoblja sadržavao je oko 1 000 sati, gotovo četiri puta više od tadašnjih sati fizike.

Ž.I., KT