Ned, 21. Kolovoz 2022. 13:11
Japanska porezna služba pokrenula je natječaj pozivajući građane da osmisle inovativne načine za oživljavanje prodaje alkohola, u nadi da će potaknuti mlade da češće posjećuju barove i tako povećaju državne prihode.
Nacionalna porezna agencija (NTA) nazvala je novu kampanju Sake Viva! prema legendarnom japanskom vinu od riže, pozivajući sve u dobi između 20 i 39 godina da podnesu poslovne ideje za industriju alkohola u zemlji, koja zaostaje nakon pandemije i opadanja navika pijenja u cijeloj zemlji.
Kao što je navedeno na službenoj vladinoj web stranici koja je ovaj tjedan privukla međunarodnu pozornost nakon izvješća lokalnih medija, natječaj će trajati do 9. rujna, a traži “nove proizvode i dizajne”, kao i načine za promicanje pijenja kod kuće. Pobjednici će biti pozvani na ceremoniju dodjele nagrada u Tokiju u studenom, a porezna uprava obećala je podržati ulaganja u pobjedničku ideju, javlja tribun.hr.
NTA je primijetio da su porezi na alkohol činili oko 3% državnih poreznih prihoda u 2011., ali su pali na 2% do 2020., navodeći potrebu da se oživi prodaja pića. Jasno je kako su mladi, ali i odrasli u Japanu značajno smanjili konzumaciju alkohola u posljednjim desetljećima, pri čemu je prosječni godišnji unos odraslih pao sa 100 litara 1995. na 75 litara 2020.
Iako je japansko ministarstvo zdravstva reklo da ne sudjeluje u inicijativi, izrazilo je nadu da će porezna agencija poticati samo “odgovarajuću količinu konzumacije alkohola” i izjavilo da ostaje u kontaktu s NTA-om u vezi s tim pitanjem.
Zasigurno je ovo još jedna u nizu, blago rečeno, čudnih vijesti koje dolaze iz Zemlje Izlazećeg Sunca, jer dok se druge države bore protiv pošasti alkoholizma, u Japanu je nemjerljivo bolja situacija te se potiče konzumacija.
Ž.I., KT