Godinu dana Nedjelje.ba


Portal "Katoličkog tjednika" već godinu dana obogaćuje katoličku i svekoliku javnost šarolikim sadržajem koji ima sadržajni predznak „katolički“ i „hrvatski“ iz bosanskohercegovačkog biotopa.

Piše: Josip Vajdner

Prije točno godinu dana, 26. lipnja, u 15:00 sati s radom je započeo portal Katoličkog tjednika pod nazivom Nedjelja i s internet domenom Bosne i Hercegovine – ba. Portal je u prostorijama Medijskoga centra Vrhbosanske nadbiskupije (MCVN) – Pruščakova 13, u Sarajevu svečano online pustio vrhbosanski nadbiskup metropolita Vinko kard. Puljić, u nazočnosti uprave i djelatnika Katoličkog tjednika te predstavnika drugih medija.

Dugotrajan put

Narod kaže da oni koji žele daleko stići moraju na vrijeme krenuti. Tako je bilo i s portalom Nedjelja.ba. Pripreme su trajale i više od godinu dana. Pogledavši unatrag jasno se nazire kako je sve bilo nužno posložiti da bi moglo „preživjeti“. Uistinu, valjalo je dozrjeti, a ne na svijet donijeti „nedonošče“. Stoga je razumljivo da su na površinu izronili raznorazni problemi. Nekada je „štekalo“ iznutra, a nekada izvana. U jednom trenutku je bilo opravdanih prigovora zbog čega nešto ne bi trebalo, a u drugom je bilo razvidno kako je riječ o nesnalaženju u novoj „materiji“. Međutim, nakon nekoliko dizajnerskih prepravki i dorada, napokon je sve bilo spremno da Katolički tjednik na ozbiljan način zakorači u digitalni svijet. Oni koji su se ikada bavili ovim poslom znaju da su novinari bili kao nogometaši uoči nastupa na nekom velikom natjecanju – svi su jedva čekali da napokon „istrče na teren“. U ovom slučaju sve to ne bi bilo moguće bez potpore mnogih prijatelja, a na osobit način katoličke organizacije Kirche in Not.

Pogledavši unatrag jasno se nazire kako je sve bilo nužno posložiti da bi moglo „preživjeti“. Uistinu, valjalo je dozrjeti, a ne na svijet donijeti „nedonošče“.

Raznovrstan sadržaj

Onoga trenutka kada je započela ova "utakmica" na digitalnom polju sve želje su se mogle sliti u jednu rečenicu: da što duže traje i da što bolji bude. Na toj je podlozi i kreiran sadržaj koji je uistinu raznovrstan. Strukturalno gledano sastoji se od pet osnovnih cjelina od kojih svaka ima svoje rubrike. Tako se na Nedjelji.ba mogu naći: VIJESTI (iz Crkve u BiH, Hrvatske, svijeta te najave); IZ ŽIVOTA (Ljudi, život običaji; Križnim putem kršćana danas; Razmišljanje, Zov misija, Suživot); DUHOVNOST (Homilija, Svetac, Tako se molilo, Meditacija, Duhovnost u stihu, Tragom Biblije); KOMENTARI (Nek' se zna, Intervju, Bogoslovlje u praksi, Teološki pogled, Faktografija); KULTURA (Vijesti, Priče, Nove knjige, Foto iz starine, Nekoć u Tjedniku); a tu je još i Foto dana te fotogalerija i Iz katoličkog tiska.

Ono po čemu se portal Katoličkog tjednika razlikuje od svih ostalih (katoličkih) portala jest odjeljak vijesti na engleskom jeziku i video sadržaji.

Dakle, mogli bismo reći: za svakoga ponešto.

Izazovi katoličkog medija

Analizom posjeta koje su svakim danom veći, ali također odaju sve izazove s kojima se susreće katoličko novinarstvo, razvidno je kako su ljudi primarno, uz reportaže, pojedine intervjue i komentare, zainteresirani za informacije – vijesti. Zbog toga se novinarska ekipa trudi biti aktualna i objavljivati vijesti u „realnom vremenu“. Dakako, s obzirom da se ne može na sve stići i da ne postoji razgranata mreža stalnih suradnika koji bi bili na „platnome spisku“, onda je jasno kako nerijetko i ovo područje ovisi o svijesti, dobrohotnosti i čestitosti „crkvenih ljudi“. A tu ima svega i svačega. Oni koji shvaćaju vrijednost informacije i činjenicu da je to „lako kvarljiva roba“ koja ne može čekati sutra, oni doprinose i ovomu mediju. No, još uvijek je mnogo onih laika, svećenika, redovnika i na osobit način redovnica koji su medijski polupismeni te se dogodi da netko zove ili šalje e-mail redakciji da objave vijest koja je stara jedan, dva pa i cijela tri mjeseca.

Analizom posjeta koje su svakim danom veće, ali također odaju sve izazove s kojima se susreće katoličko novinarstvo, razvidno je kako su ljudi primarno, uz reportaže, pojedine intervjue i komentare, zainteresirani za informacije – vijesti. Zbog toga se novinarska ekipa trudi biti aktualna i objavljivati vijesti u „realnom vremenu“.

Ova se „logika“ prelijeva i na područje posjeta koje ima Nedjelja.ba. Tu se iščitava kako je značajan broj onih koji su se već na ovaj portal naviknuli, ali je dosta onih „nestalnih“ – koji će jamačno svaki dan pregledati kojekakve budalaštine na internetu, a tek će jednom u tjedan dana „poviriti“ u katolički sadržaj.

Promocija i podrška

Prema onomu što se može razaznati u jednogodišnjem razdoblju, jasno je kako je put na koji je Katolički tjednik zakoračio s modernim portalom: ispravan. Novinarska ekipa je u punom smislu riječi zaorala na njivi suvremenih komunikacija koristeći ne samo pisanu riječ nego i sliku i ton. To je proces u kojemu se nisu pravile „grješke u koracima“, nego je nabavljena skromna oprema (kamere, snimači i napravljena „gluha soba“) na kojoj su novinari i tehničari svladavali osnove ovoga posla. Rezultati su već vidljivi te je, primjerice, državna televizija u udarnom terminu prikazala Nedjeljin uradak o križnome putu koji je dobio sve pohvale. Sve to predstavlja dio sadržaja koji nudi ovaj medij.

No, ono što je nasušno potrebno u skorijoj budućnosti činiti jest promocija portala koji je prema ocjenama novinarske profesije „iznadprosječno solidan“ (da ne kažemo što drugo). Stoga, i ovim putem, obilježavajući godišnjicu postojanja ovog medija, molimo sve koji vole vidjeti i čuti katolički sadržaj u javnosti, da svojim prijateljima preporuče Nedjelju.ba.

Ova internetska platforma koju je Katolički tjednik pokrenuo za svoj 15. rođendan nakon oživljavanja i u 95-oj godini prvotnoga pojavljivanja (1922.), zasigurno predstavlja iskorak... mi ćemo se truditi i, uz Božju pomoć i angažman dobrih ljudi, vjerujemo uspjeti da o petoj godišnjici portala budemo nezaobilazna medijska postaja u svakodnevnom životu katolika koji imaju ikakve veze s Crkvom u Hrvata.